[linux] Re: Reguliere expressie voor Nederlandse mobile nummers

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Za Mrt 26 12:38:43 CET 2005

Op za, 26-03-2005 te 11:34 +0100, schreef Johan Wevers:

> Je kunt op www.opta.nl kijken welke nummerreeksen uitgegeven zijn. Maar dat
> is natuurlijk geen statisch iets, er worden steeds meer reeksen uitgegeven.
> VZIW zijn mobiele nummers beginnende met 6 of hoger momenteel niet in
> omloop.

> Nee. Ik heb bij die gratis AH SIM actie een tijdje geleden 2 opeenvolgende
> nummers gekregen, het bewijs dat er geen 11 proef o.i.d. op werkt.

Merci. Dan houd ik het bij de huidige reguliere expressie.

Weet iemand de reeksen voor buitenlandse mobiele telefoons? Voor
Duitsland zou het volgende moeten gelden naar ik heb begrepen:
	\+49(163|17[127])[1-9][0-9]{6}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>