[linux] Re: iso-file mounten?

Zo Mrt 27 20:28:16 CEST 2005

On Sun, Mar 27, 2005 at 08:20:04PM +0200, Hans Paijmans wrote:
> Geen centje pijn... vanaf de CD gewoon te lezen. Maar ik wil hem juist
> als file mounten.

ok, je hebt dus een werkende cd begrijp ik, die kan je mounten, gene
probleem.

> Maar ik ben toch niet de eerste die zo'n Windows-iso probeert te mounten
> als filesysteem...?

geen idee. ik vertik het om windows te gebruiken.

goed, je roept dat de cd te mounten is.
maar maak eens een iso van je gebakken cd:

dd if=/dev/hdc of=new.iso
mount -o loop new.iso /mnt

en hij is gemount.

de resulterende iso is 10:1 niet dezelfde als je alcohol 99% iso.
--
http://www.linux-it.nl