[linux] shell programmeervraagje

Jeroen de Zwart Jeroen.deZwart op creativeaction.nl
Wo mei 4 13:36:06 CEST 2005

Hi,

ik probeer nu al even om via een script van een bestand de laatste 2
regels te strippen en er vervolgens regels in te plakken en weer netjes
de sluitregels toe te voegen.

De laatste 2 stappen gaan geen punt zijn denk ik.

Tot nu toe kan ik wel het aantal regels in dat bestand laten tellen en
uitvoeren maar hoe krijg ik dat als waarde in een variabele.

PS: als iemand me een goede link kan geven naar een howto ben ik denk ik
ook uit de brand maar ook daar loop ik op stuk.

grt,

Jeroen