[linux] Re: Sendmail geeft "service unavailable"

Do mei 5 20:54:51 CEST 2005

On Thu, 5 May 2005, Johan Wevers wrote:

> Ik vind het veiliger om de optie te hebben terug te vallen op een
> inbelsysteem. Puur een gevoelskwestie dus.

Zolang het duurt. Er komt vanzelf een dag dat iemand die vreemde machine
uit zet waar niemand meer van weet waar die goed voor is. En dan zit je
zonder UUCP.

En zo gek is dat scenario niet. Het gebeurde 10 jaar geleden al bij
NL-NET. De machine werd nog even aangezet met een opruimtijd van 1 maand.
Daarna zou bij het eerste beste issue met de machine de kist uit worden
gezet en UUCP definitief worden begraven.

En hoe lastig is het inbellen op een pop met IP? Ik vrees dat je paard al
aan het rotten is voordat het door heeft dat het al lang dood is. Maar als
je daar je race mee wil rijden.....

Hugo.