[linux] Re: SCSI CD brander hotpluggen

Za mei 7 10:31:27 CEST 2005

Aldus schreef Paul Slootman:

> Dir heeft het bij mij nog nooit gedaan.

Met mijn oude NCR 53C810 juist wel.

Aldus schreef Kees Theunissen op Sat, May 07, 2005 at 12:44:48AM +0200:

> /dev/sd* is voor SCSI Hard Disks.
>
> Voor SCSI CD-Roms moet je /dev/sr* of /dev/scd* hebben.

Inderdaad. Je hebt nog enkele kernel modulen nodig, bijv. 'cdrom', 'sr_mod'
en 'isofs', maar mijn systeem laadt die automagisch als je de mount opdracht
ingeeft.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	Zaliger de Doden te gedenken dan zelf herdacht te worden.