[linux] Re: Hoe logrotate probleem onderzoeken?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo mei 8 12:13:39 CEST 2005

Op zo, 08-05-2005 te 11:39 +0200, schreef Bram Mertens:
> Hi
>
> Vanmorgen las ik volgende melding op m'n debian testing desktop:

Ik heb even bij mij gekeken, een heel andere installatie, Debian
testing, maar ik denk dat je vooral moet kijken wat postrotate moet
doen. Bij mij houdt dat meestal in dat een deamon een kill -HUP krijgt,
of te wel, hij wordt gestopt en weer gestart. Vermoedelijk houdt de
melding in dat een van je daemons niet meer gestart kon worden.

Kijk dus in /etc/logrotate.d/ in welke scripts de opdracht postrotate
voorkomt en daarna met ps of de betreffende deamons wel weer gestart
zijn. Zo lukt het wellicht het probleem wat verder te specificeren.

Aart