[linux] Re: Videofragment afspelen

Danny van der Meulen animal op crash.nu
Zo mei 8 23:57:56 CEST 2005

Jan van Lanen wrote:

>Beste mensen,
>
>indien ik een film- of video fragment van bv nu.nl,
>omroep.nl (uitzending gemist), telegraaf.nl of nieuws.nl
>etc. wil afspelen begint mijn suse 9.1 altijd te zeuren over
>de plugin application/x-mplayer2 en stelt voor dat ding te
>dowloaden. ALs ik OK klik gebeurt er natuurlijk weer niets.
>Onder windows draait het allemaal natuurlijk wel.....
>Ik heb er al eerder heel wat tijd in gestoken om dit aan het
>draaien te krijgen, het is me nooit  gelukt, en ik ga er ook
>niet veel tijd meer aan verknallen als ik niet weet of het
> [...]
Dat kan zeker wel. Je zult hiervoor wel enig compileer werk voor moeten
uitvoeren en zul je dus ook de juiste development rpms op je machine
moeten installeren.
Download hiervoor de source-code van MPlayer en de Codecs van
http://www.mplayerhq.hu/ ( nu het nog kan, want dankzij software
patenten kwesties staat het project op losse schroeven ) en alle codecs.
Compileer de boel en installeer de boel.

Vervolgens doe je hetzelfde met de mplayerplug-in, welke is te
downloaden vanaf http://mplayerplug-in.sourceforge.net/ ...

Misschien wat bewerkelijk, maar het werkt vervolgens prima.

groet,
danny van der meulen