[linux] Re: Lampje op memory stick

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Di mei 10 11:25:53 CEST 2005

Johan Wevers wrote:
> Hallo,
>
> Even een vraagje: ik heb een memorystick met een ledje. Als ik onder
> win2000 de stick verwijder door op remove hardware te clicken waardoor
> hij veilig verwijderd kan worden, gaat dat lampje uit. Onder Linux lukt
> me dat niet (niet door te unmounten, en een

Ik denk dat Windows de memorystick in een soort spaarstand zet, en dat Linux
dat niet doet. Ik weet niet precies wat USB aan stroombesparingsmaatregelen
ondersteunt, maar ik heb dit soort gedrag meer gezien (o.a. bij digitale
camera), en dat bleek daarin te zitten.

Ciao,
   David