[linux] Re: Gebruiker waarmee men via ssh probeert in te loggen

Di mei 10 13:33:02 CEST 2005

On Tue, May 10, 2005 at 01:07:03PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:
> Tja, Dat heeft alles te maken met prioriteiten.
>
> Vor mij is een indicatie van wat er speelt op internet onderdeel van mijn
> werk. En ik ben lui genoeg om vooral niet te veel tijd te gaan spenderen
> aan dit soort zaken. (Vandaar 1 script om alle info bij elkaar te vegen.)
> Prioriteiten bepalen doet logwatch al voor me dagelijks.

ik ben nog luier. ik spijker de voordeur alvast dicht.

> En daarbij ga ik niet achter elk visje aan. Alleen waar ik verwacht dat er
> iets aan gedaan wordt doe ik wat moeite. En op ssh rapporten heb ik in
> ongeveer 1 op de 2 gevallen een kort bericht gekregen over de acties die
> ondernomen zijn. Soms compleet met verslag wat er aan ongein op de machine
> werd aangetroffen. (En dat vind ik geen slecht resultaat voor 30 seconde
> werk.)

ik spendeer die 30 seconde werk dus gewoon niet. twee banen, zat werk te
doen hier. daarnaast is dit niet het enige systeem. er staan nog wat
meer in het veld waar ik dan van zou moeten kijken of het zinnig is om
de (laten) analyseren.

alleen hoge uitzonderingen waarbij er merkbaar problemen zijn, pak ik
aan.

mijn insteek is: de mensen die wat te zoeken hebben met ssh hier, die
hebben toegang. de rest niet. met je huissleutel doe je dat niet anders.

> Maar als je minder in de materie thuis bent of andere prioriteiten stelt
> spijker je gewoon de boel zo ver mogelijk dicht.

andere prioriteiten dus....

--
http://www.linux-it.nl