[linux] Re: Gebruiker waarmee men via ssh probeert in te loggen

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di mei 10 13:41:04 CEST 2005

On Tue 10 May 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> Het kan soms te maken hebben met het wel of niet interleaven. gaat ten
> koste van latency.
>
> Ook kan het zijn dat de bundels waar "jouw" bekabeling in loopt
> minder druk is  waardoor overspraak minder is. Naar mate er meer
> mensen verderweg worden aangesloten op een DSLAM, neemt de noise toe.
> (hogere signal levels)

Daar gaat het dus niet om...

> Gevolg is dat anderen er meer last van hebben bijvoorbeeld.
>
> Dat 'minder moeilijk doen' kan dus allemaal oorzaken hebben.

Het is gewoon zo: BBned weigert botweg zelfs maar te proberen meer van
512/256kb te doen over 3km. Als je 2999m vanaf de centrale woont, dan
kun je probleemloos 8Mbit aanvragen...  Babyxl kijkt gewoon wat er
technisch haalbaar is. Dit is (tenminste voor cistronners) gewoon bekend
:-) Ook KPN wil mij niks meer dan 416/128 geven (ah, zie net dat de
mogelijkheden 288/128 en 800/256 geworden zijn sinds ik het voor het
laatst bekeek).

Paul Slootman