[linux] Re: IDE RAID (ITE 8212)

Michel Buijsman michel op tty.nl
Vr mei 13 10:37:38 CEST 2005

On Fri, May 13, 2005 at 10:20:27AM +0200, Marc Fellman wrote:
> Dan liever dat geld voor een iets minder professionele oplossing maar
> met garantie op de apparatuur. Software RAID onder Linux zou toch al
> volwassen moeten zijn (stond ook al artikel in C't) en met een dual
> processor systeem (2 * 266 Mhz PII) mag de tweede processor zich van
> mij bezighouden met RAID.

SW raid werkt in mijn ervaring prima.

Zelfs op een pentium 90 draaide het, al is de performance dan
niet _helemaal_ all that. ;-)

Raid5 op 3 disks vond ik teleurstellend langzaam. Raid1 draait
goed, raid10 is ook erg leuk snel en wel zo lekker redundant,
zeker gezien dat je dan toch met ATA schijfjes bezig bent.

(Mijn vertrouwen in ata schijfjes is niet zo bar hoog.)

--
 Michel Buijsman                            tty.nl -- 2dehands.nl