[linux] Re: Foutieve melding "you have new mail"

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di mei 17 17:47:39 CEST 2005

Paul Slootman wrote:

>Heb je toevallig de filesystem waar je mail op staat met noatime
>gemount?

Ja, ik wilde het verwerken van de newsspool versnellen en heb die optie
inderdaad in fstab toegevoegd. Ik zal hem weghalen.

Het werkt trouwens wel, de verwerking van al die ^$*#*^%##%& Duitstalige
spam gaat nu een stuk sneller dan op m'n oude systeem (noatime werd door
2.0 kernels nog niet ondersteund). Misschien toch nog maar even wachten
met dat weghalen totdat Sober.nogwat uitgewoedt is. (Ik kwam na het
pinsterweekend terug, stond er meer dan 30MB aan rotzooi klaar... :-( ).

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html