[linux] PHP include probleem

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Vr mei 20 19:46:22 CEST 2005

wegens overbelasting moest ik mijn webserver verhuizen van een ensim
naar een plesk omgeving, van apche 1.3 + mysql 3.? + php 4.3.3 naar
apache 2.0 + mysql 3.23 + php 4.3.2

gaat allemaal prima, behalve mijn php include files, met daarin zaken
als mysql (hostname, databasename, username, password) en functies.
ik was gewend ze buiten de document root te plaatsen, in de root van
de virtual host, maar dat lukt nu niet meer.

er zijn nogal wat php.ini parameters die hierop van invloed zijn,
zoals open_basedir (docroot+tmp), include_path (.+/usr/share/pear),
safemode (on), en nog vele andere.

wat is hierin 'good practice' ?

alvast bedankt,
paul de vries.