[linux] Re: Wget: meer files gelijktijdig downloaden?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Ma mei 23 21:38:20 CEST 2005

On Mon, 23 May 2005, Jelle Boomstra wrote:

>Ja, maar niet dat wget ze dan gelijktijdig binnenhaalt. Al moet gezegd worden:
>het is maar de vraag of dat sneller gaat bij het type files waar wget op
>gericht is(webpagina's) en dat je het heel gemakkelijk kan oplossen vanaf de
>commandline, zoals J.(eroen) liet zien.

Ik las "gelijktijdig" als "in één keer, met één opdracht".
Als Ulrich inderdaad meerder downloads tegelijkertijd wil hebben
draaien dan moet hij meerdere processen tegelijkertijd (in de background)
opstarten. Of hij daar veel mee op zal schieten hangt van de situatie af.
Als ik met een enkele download vanaf een snelle server mijn volledige
bandbreedte kan benutten, dan zal ik niets winnen door tegelijkertijd
twee bestanden binnen te halen met voor elk de halve bandbreedte.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein