[linux] Re: kernel compileren

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo mei 25 10:54:08 CEST 2005

On Wednesday 25 May 2005 10:35, paai wrote:
> 'make install' is afaik alleen voor lilo; ik gebruik grub en dan zijn
> die stappen overbodig.
Nooit geweten van die beperking, ik maak tegenwoordig .deb-jes. Het idee
achter make install is dat het _alles_ doet dat bij het installeren gedaan
moet worden (al zal je het kerneldansje zelf nog moeten doen). Maar als het
waar is dat het alleen lilo installeerd dan heb je er weining aan.

> Ik snap ook niet waarom je een rpm zou willen
> maken; dat is toch voor 'vervoer' en administratie?

Dat klopt, maar ook omdat het allemaal ingebakken magie heeft. een debian
kernel package past bijvoorbeeld grub (of lilo als je dat gebruikt) aan en
maakt een initrd aan. Je kan er ook van uit gaan dat een kernel die je  naar
distributie model hebt gebouwt en verpakt, van alle truuken gebruik maakt die
je distro bakker er in heeft gestopt. Als je het met de hand doet moet je al
die details uit je hoofd weten.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra