[linux] Re: [RAID] SCSI controller vraag

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo mei 25 11:12:27 CEST 2005

On Wed 25 May 2005, Jan Rozema [NLLGG Member] wrote:

> Mij is gevraagd een 32 bit server systeem te leveren met 2 scsi schijven 150 G elk in raid 5.

Misschien snap ik het niet, maar voor RAID5 heb je toch echt minimaal 3
schijven nodig.

> Linux: fedora core 3
>
> Welke Raidcontroller kan ik het beste nemen, iemand ervaring?

Linux software raid gebruiken, dat werkt sneller en betrouwbaarder dan
de meeste hardware raid (ik heb geen controllers van boven de 3000,-
getest, overigens).

Paul Slootman