[linux] Re: [RAID] SCSI controller vraag

Jeroen Diel jeroen op diel.nl
Wo mei 25 11:22:17 CEST 2005

On Wednesday 25 May 2005 11:02, Jan Rozema [NLLGG Member] wrote:

>Ehm, hoe zat dat ook al weer met raid. 0 was mirror, 1 stripe, 5 dat parity

>gedoe. Met maar twee schijven is raid5 hetzelfde als mirroring toch?

Twee schijven in RAID1 is mirroring. RAID0 is het OS voorspiegelen dat er
slechts 1 fysieke schijf is, terwijl dit er in het echt meerdere kunnen
zijn. RAID5 heeft minimal 3 schijven nodig. Hoe het ook alweer zat met
stripe sets en parity is mij ook even onduidelijk.