[linux] Re: gtk2 font size (opgelost)

Diederick de Vries d.d.vries op nki.nl
Wo mei 25 23:56:56 CEST 2005

J. zei:

> Een ~/.gtkrc-2.0 bestand aanmaken in je homedir en dan de volgende regels
> toevoegen, of een ander font kiezen en dat toevoegen.

Bedankt J, je suggesties hielpen mij verder op weg. De oplossing was
uiteindelijk heel simpel: een ~/.gtkrc-2.0 bestand met daarin 1 regel:

gtk-font-name = "Arial 12"

waarbij Arial de naam van het font is en 12 de grootte in punten.

Diederick de Vries

---
Bio-informatician
Nederlands Kanker Instituut/Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis
H-2, Division of Molecular Carcinogenesis
Plesmanlaan 121
1066 CX Amsterdam
The Netherlands

Telephone: + 31 20 512 2053