[linux] Re: Converteren van PDF d.m.v. Gimp

J. mailing-lists op xs4all.nl
Do mei 26 18:28:42 CEST 2005

On Thu, 26 May 2005, Cecil Westerhof wrote:

> Ik moest vandaag een logo uit een PDF bestand halen. Ben met meerdere
> dingen bezig geweest, maar het bleek dat het prima met 'the Gimp' kan.
> Hierbij kun je ook de DPI opgeven. (Niet onbelangrijk.) Op zich werkt
> het goed, behalve dat de kleuren niet kloppen. Die heb ik handmatig
> moeten aanpassen.
> Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe dit is te voorkomen?

Ehm, nee niet in directe zin, maar mischien kan je het
eens proberen met convert uit het ImageMagick package. Kijken wat dat voor
een resultaat geeft.

~: convert foo.pdf foo_%02d.jpg

Op die manier extraheer je alle foto's uit het bestand foo.pdf .

Andere formaten en opties zijn ook mogelijk met convert.

J.