[linux] Re: Midi files afspelen

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Vr mei 27 00:07:08 CEST 2005

On Thu, 26 May 2005, Johan Wevers wrote:

>En weet je ook hoe ik dat kan checken (en als dat zo is, aanpassen)?

Als /etc/rc.d/rc.alsa executable is dan wordt de mixer bij het
booten ingesteld op een voorkeurswaarde door het onderstaande
stukje uit /etc/rc.d/rc.M

# Load ALSA (sound) defaults:
if [ -x /etc/rc.d/rc.alsa ]; then
  . /etc/rc.d/rc.alsa
fi

Als je nog geen voorkeursinstelling hebt opgeslagen dan geeft
/etc/rc.d/rc.alsa instructies hoe je dat kunt doen.
Tijdens het booten heb je niet veel tijd om die instructies te
lezen. Met dmesg zul je ze na het booten wel terug kunnen halen,
of kijk even in /etc/rc.d/rc.alsa.

Voor de bediening van "alsamixer" is gewoon een manpage beschikbaar.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein