[linux] Re: cups

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr mei 27 08:45:53 CEST 2005

Harold Knibbe wrote:
> Beste allemaal,
>
> Ik  kan naar deze website http://localhost:631/printers , maar als ik
> wat wil veranderen dan moet ik h.knibbe en een wachtwoord intypen.
> Dat is echter een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb, en nu ben ik
> mijn wachtwoord vergeten.
>
> Kan iemand mijn met raad bijstaan in deze barre tijd?;) :)

Ja, daar heb ik ook een tijdje over zitten schuimbekken. Alleen God
weet waarom de oude lpd opeens overal moest worden vervangen door
cups...

Pas /etc/cups/cupsd.conf als volgt aan:
<Location /admin>

AuthType Basic
AuthClass System

## Restrict access to local domain
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
Allow From 192.168.10.18 # hiervoor jouw host invullen
#Encryption Required
</Location>

de cupsdaemon herstarten, en je kunt als root inloggen.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI