[linux] Re: Debian, teruggaan naar oudere versie van een package

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di mei 31 23:01:14 CEST 2005

Op di, 31-05-2005 te 22:20 +0200, schreef Jelle Boomstra:

> Uit man dpkg
> force-downgrade(*):  Install  a package, even if newer version of it is
>      already installed.
>
>     Warning: At present dpkg does not do any dependency  checking  on
>     downgrades  and  therefore  will  not  warn  you if the downgrade
>     breaks the dependency of some other package.  This can have seri-
>     ous  side  effects,  downgrading  essential system components can
>     even make your whole system unusable.  Use with care.
>
> Zou het daarmee kunnen? De kans dat de vorige versie pakketten breekt lijkt
> mij niet al te groot.

Dat lijkt te gaan, maar er gaat nog steeds wat fout, nu wordt bij de
vorige versie ook geen template1 aangemaakt. Morgen verder zoeken,
inmiddels op zijn verzoek al een trace file naar de maintainer gestuurd.

Aart