[linux] Niet bootende grub (error 17)

Do Nov 3 09:16:24 CET 2005

Bij het opstarten krijg ik de volgende berichten op mijn scherm:

Grub loading, stage 1.5

Grub loading, please wait

Error 17

Denkende dat deze foutmelding mij in de richting zou wijzen:

17 : Cannot mount selected partition
    This error is returned if the partition requested exists, but the
    filesystem type cannot be recognized by GRUB.

Laat dit nou een ext2 partitie zijn, eerste partitie van eerste disk! De
eerste (! ;-) regel van mijn fstab:
/dev/hda1     /       ext2       acl,user_xattr        1 1

De eerste regels van de grub menu.lst
title SUSE LINUX 9.3
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz root=/dev/hda1 vga=0x31a selinux=0
splash=silent console=tty0 resume=/dev/hda6  showopts
    initrd (hd0,0)/boot/initrd

Iemand een suggestie wat hieraan mis kan zijn?
Ik kan nu linux opstarten mits ik start van mijn installatie-cd. Dan
wordt de boot-regel van de cd gelezen, en kan ik verder van disk af
booten. Maar leuk is anders!

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl