[linux] Re: Niet bootende grub ... opgelost

Do Nov 3 12:40:26 CET 2005

On Thu, 3 Nov 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> google wijst her en der naar 1024 cyl limits. Maar de vraag is -- wat
> heb je gedaan waardoor het nu opeens optreedt ?

Dat die 1024 cyls zijn overschreden kun je wel zeggen ja. Fdisk zegt
The number of cylinders for this disk is set to 24321.
There is nothing wrong with that, but this is larger than 1024, ...

Wat ik gedaan heb om er een probleem mee te krijgen: niet meer booten
van de 20 Gb Maxtor (die reserveerde ik voor XP), en alles op de 200 GB
Winchester. En dat wilde niet, al boote ik van de eerste partitie van
10 Gb. Heb nu grub weer terug op de 20 Gb Maxtor gezet, en nu bootte
het prima. Maar begrijpen dat het niet lukte vanaf de eerste partitie
van 10 Gb. doe ik niet ;-((

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl