[linux] Re: Linux op laptop

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di Nov 8 01:14:25 CET 2005

On Mon, 7 Nov 2005, joop gerritse wrote:

>Och, er zijn wat kleinigheden verbeterd. KDE is een stuk netter geworden. Er
>zijn flink wat securityupdates geweest. Dat soort dingen.

_Als_ er nog securityupdates voor 10.0 uitkomen dan zal dat een stuk
eerder stoppen dan voor versie 10.2.

Wat veranderingen die me zo bijgebleven zijn (zeker niet compleet):

10.1: lpr / LPRng vervallen. (Cups zat er al eerder in, is nu de
      standaard printspooler)
10.1: fvwm95-2 vervallen
10.2: gnome vervallen, kde zit er wel in naast een hele reeks
      lichtgewicht window managers
10.2: netscape vervallen (mozilla zat er al eerder is meen ik)

Geleidelijk aan zie dat de hele configuratie wat meer modulair wordt.
Vergelijk de startup scripts in /etc/rc.d van een recente versie
bijvoorbeeld maar eens met een versie van een paar jaar terug.
Cronjobs staan tegenwoordig (maar dat was in 10.0 ook al meen ik)
in /etc/cron.daily/, /etc/cron.hourly/, /etc/cron.monthly/ en
/etc/cron.weekly/.
Deze lijn is in 10.1 en 10.2 doorgezet.
Hot-plug support is wat beter. Wireless networking zal wat simpeler
op te zetten zijn denk ik (maar ik heb dat nooit geprobeerd).

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein