[linux] Re: Linux op laptop

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Nov 8 07:09:59 CET 2005

Kees Theunissen wrote:

>_Als_ er nog securityupdates voor 10.0 uitkomen dan zal dat een stuk
>eerder stoppen dan voor versie 10.2.

Aangezien ik paketten toch met de hand upgrade (en eventueel de
installscripts van Slackware zelf gebruik en aanpas, zoals bv. om
OpenSSL met IDEA support te compileren) maakt me dat niks uit.

>Wat veranderingen die me zo bijgebleven zijn (zeker niet compleet):
>
>10.1: lpr / LPRng vervallen. (Cups zat er al eerder in, is nu de
>      standaard printspooler)
>10.1: fvwm95-2 vervallen

Tsssk. Dan maar een oude installeren uit 10.0. Zal voorlopig nog wel
eenvoudiger zijn dan om CNews aan de gang te krijgen. Ik heb absoluut
geen zin om zwaargewicht windowmanagers als KDE of Gnome te gebruiken.
Dan kan ik haast net zo goed XP draaien.

>10.2: gnome vervallen, kde zit er wel in naast een hele reeks
>      lichtgewicht window managers

De Gnome libs blijven er wel in hoop ik? Of worden progs als Gimp ook
niet meer ondersteund?

>Geleidelijk aan zie dat de hele configuratie wat meer modulair wordt.
>Vergelijk de startup scripts in /etc/rc.d van een recente versie
>bijvoorbeeld maar eens met een versie van een paar jaar terug.

Ze zijn er gelukkig nog wel op gericht om met de hand editable te zijn.
Een verademing als je de rotzooi ziet die andere distributies daar dumpen.

>Deze lijn is in 10.1 en 10.2 doorgezet.
>Hot-plug support is wat beter. Wireless networking zal wat simpeler
>op te zetten zijn denk ik (maar ik heb dat nooit geprobeerd).

Geeft niet. Die laptop ondersteund het wel, maar ik heb thuis alleen
netwerk met kabels.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html