[linux] Re: Linux op laptop

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Nov 8 10:40:09 CET 2005

On Tue 08 Nov 2005, Hugo van der Kooij wrote:

> Voordeel is wel dat je niet zit opgezadeld met extra accounts die je
> nergens terug vind. Van diverse fabrikanten van laptops is bekend dat er
> een extra administrator account op zit zonder wachtwoord of met een
> inmiddels bekend wachtwoord.

Zo, is dat bekend? Dan is er vast wel een lijstje ergens.
Ik heb het anders nog nooit gehoord. Lijkt mij meer iets voor de
low-budget segment, ik kan het mij niet voorstellen dat HP of IBM zich
die risico zou veroorloven. Het heeft ook weinig voordelen, als een
installatie problemen zou hebben waar zo'n admin account handig zou
zijn, dan zullen ze toch "gewoon" een nieuwe install er op gooien.

> Persoonlijk vind ik dat risico een heleboel extra moeite waard als ik het
> daarmee kan voorkomen.

Ach, voor die enkele keer dat ik windows opstart om m'n gps van andere
kaarten te voorzien...

Paul Slootman