[linux] Re: Kingston DataTraveler Elite HS 2.0 2GB

Raymond A. Meijer raymond op psytrance.org
Wo Nov 9 08:48:46 CET 2005

On Tue, 08 Nov 2005, 22:23, Johan Swenker wrote:

> Mijn USB-stick kan met een windows programmatje geconfigureerd worden.
> Een deel van de capaciteit komt dan beschikbaar als gewone USB-drive.
> De rest komt beschikbaar als afgeschermde drive (alleen te lezen als
> je het juiste wachtwoord opgeeft). Linux herkent die afgeschermde
> drive niet.
>
> Probeer daarom eens met de software van de leverancier naar jouw
> USB-stick te kijken. Misschien dat iets vergelijkbaar aan de hand is.

Ja, er is inderdaad een programma'tje (TravelerSafe+) waarmee je encryptie
(hardwarematig) voor (een deel van) de drive kan instellen.

Alleen ziet die nu de hele drive niet?!

Goed, bedankt voor de tip, en ik probeer eerst die encryptie wel te disablen
in Windows voordat ik verder ga met Linux.

Bedankt,

Ray

--
You cannot discover new oceans unless