[linux] Gewoon modem onder Linux

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Nov 9 12:07:47 CET 2005

Ik heb voor een kennis SUSE 10 geïnstalleerd. Deze wil graag het
internet op. Ze heeft het echter niet zo breed en het moet dus zo min
mogelijk kosten. Ik heb uit een grijs verleden nog een wisecom modem
liggen, wat ik haar wil geven. Ik heb onder Linux nog nooit met een
gewoon modem gewerkt. Is dit eenvoudig te installeren?
Zijn er mensen die ervaring hebben met inbellen? Mijn eerste idee was
xs4all, maar dan moet je een abonnement nemen van bijna €15,-. Ze zal
het -i.i.g. in het begin- niet veel gebruiken, dus een gratis account
met duurdere tikken is naar ik aanneem goedkoper. Wat raden jullie aan?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>