[linux] Re: Linux op laptop

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Nov 9 18:02:59 CET 2005

Hans Paijmans wrote:

>??? met normale DVD's geen enkel probleem, en ook geen speciale
>versies van cdrecord hoeven te downloaden....

Ik bedoel film DVD's, geen hele grote data CD-ROMs van 4,5GB.

>Of bedoel je die dubbeldikke DVD's van 8 Gig?

De DVD brander in de laptop zou het wel aan moeten kunnen, maar of
ik binnenkort 8GB disks ga gebruiken weet ik niet. Die schijven zijn
flink duurder dan de 4,5GB versies.

Ik zal maar beginnen met een RW te kopen voor testdoeleinden.

Overigens, hij draait al Linux. De installatie (toch maar Slack 10.0 erop
gezet, die is 2.6 ready dus ik kan straks wel gaan experimenteren) ging veel
en veel makkelijker dan ik gevreesd had. De extra partitie ingepikt (de
rommel die er op stond was winXP backupdata voor die lege schijf, en kon dus
weg), stuk swap aangemaakt en installeren maar. X werkte zelfs direct, de
USB muis ook (zelfs paste door op het scrollwheel te drukken werkt).

Alleen dat keypad voorop doet niks, maar goed, ik heb een werkende muis. Ik
ga nu kijken of de geluidskaart iets wil doen, en dan nog wat kleinigheden
als libc4/5, trn voor lokale spool en de nieuwe OpenOffice downloaden. Als
dat werkt kan ik beginnen aan het synchroniseren met de PC, maar dat zal wel
voor na het weekend worden.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html