[linux] Re: Gezocht: goede Wifi PcCard

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Zo Nov 13 23:13:33 CET 2005

Ton Boelens wrote:

>Voor mijn laptop ben ik op zoek naar een Wifi-kaart (pcmcia c.q.
>pccard) die 802.11g, WPA en EAP ondersteunt en uiteraard een goede
>Linux-driver heeft, die liefst ook nog eens open source is.

Ik meen dat 802.11g en open source niet samengaan: er schijnen instelopties
in die kaarten te zitten m.b.t. signaalsterkte die in sommige landen
illegaal zijn, en men is bang dat open source ontwikkelaars niet zo geneigd
zijn de gebruiker te beperken in het gebruik, dan wel dat gahackte versies
snel genoeg in omloop komen.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html