[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Nov 14 17:38:21 CET 2005

gieskens op xs4all.nl wrote:

>Als ik het me goed meen te herinneren, had ikzelf vóór die Yggdrasil versie
>al een Slackware versie draaien met een 0.9x kernel.
>Die kon je toen nog in floppy formaat (de a-series en b-series, etc.) downlaoden
>van een bulletinboard.

Die opbouw heeft Slackware nog steeds, al kun je de paketten nu niet meer op
floppy kwijt vanwege de grootte. Maar met mijn eerste Linux installatie, ik
meen Slack 3.0 met kernel 2.0.0 kon dat nog steeds. Ik had toen al een dual
speed CD speler met eigen controllerkaart: dan moest je eerst bootfloppen
maken met een kernel met de juiste driver erin, diskimage schrijven met
rawrite onder DOS, en dan installeren.

Het installatieprogramma van Slackware is nog vrijwel hetzelfde als toen, al
regelt hij nu veel meer zelf. Bij die eerste Linux kostte het me 2 dagen om
X werkend te krijgen, nu werkt het meteen.

>Ik word er haast nostalgisch van :)

Nog nostalgischer: op de TUE in een studentenlokaal met afgedankte PC's
werken met een Minix distributie. Die draaide op een harddisk van maar
liefst 5MB, in 1989 of 1990. Tja, de goede oude tijd...

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html