[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Nov 16 18:14:18 CET 2005

On Wednesday 16 November 2005 17:31, Liset wrote:

> O. kee .. ff checken dus :-)   Goeie tip. Dank je.
> Stel je voor dat er iets moois gewist wordt ..
>
> Het is een koffertje, ooit wit geweest .. , klappie open ... blijkt een
> sharp PC 7100 te zijn ..
> .. kantelbaar ingebouwd schermpje .. blauw wit .. 10 Mb harde schijf met
> DOS ..
>
> Schijnt dat 360k floppen station in machientjes zaten die geen HD hadden.
> Deze heeft een HD van 10 Mb. Zal dus waarschijnlijk wel 1.2 M floppen
> kunnen gebruiken ?

Liset, Ik maak me een beetje zorgen over jou religieuze dwalingen. Raadpleeg
jij het orakel niet meer? Het is in frans maar best duidelijk:
http://www.silicium.org/ibm/sharp_pc7100.htm

En daar kan je onder andere op lezen:
 CPU: 80C86 à 4.77 MHz (8087 en option)
 RAM/ROM: 384 Ko extensible à 640 ou 768 Ko (8x8146 d'origine et 12x 4464 en
option) / 16Ko (2x 27128)
 Graphisme: LCD Supertwist monochrome (bleu) CGA 640x400
 Mémoire de Masse: 1 floppie 360Ko 1"1/4 et disque dur MFM 20Mo

Wat kan jij door voor een conclusies uit trekken?

> :-) Wat een leukerd, dit apparaatje  :-)

Ja zeker. (nou een mini-ITX er in verstopppen).

> Anyways .. 1,2 Mb komt helemaal goed !
eh...
voor een gegeven waarde van 'goed.'
--