[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Nov 16 20:09:06 CET 2005

Aart Koelewijn wrote:

>Alleen wil sinds kort mijn exemplaar niet meer starten, ik denk dat de
>interne batterij nu helemaal naar zijn grootje is. Nou ja, misschien is
>daar ook nog een keeer een mouw aan te passen.

Ja, accu's zijn het zwakke punt van laptops. Gelukkig dat de mijne
al zo ver is dat hij geen accu nodig heeft zolang er netstroom is.
Ik kwam er laatst achter toen windows niet te rebooten was (bleef
wachten op een programma dat niet af te knallen was, achteraf bleek
dat Acer eRecovery steeds problemen geeft, toen ik de autostart
daarvan uitgezet heb werd hij ook een stuk vlotter onder windows,
dat kreng vreet 95% CPU tijd, lijkt distributed.net wel). Ik trok de
accu los en verbaasde me er over dat hij niet uitging, dat gebeurde
pas toen ik de netstroomkabel ook losgetrokken had.

In elk geval een veilig gevoel: als de accu de geest geeft (en tegen
die tijd is zo'n accu natuurlijk nergens meer te vinden) is hij in elk
geval nog bruikbaar op netstroom.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html