[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

Liset linuxhoorn op xs4all.nl
Do Nov 17 10:36:09 CET 2005

paai wrote:

>Maar dan toch negatieve inspiratie... Linus wilde een Unix op zijn
>80386 en bestelde Minix uit Amsterdam. Maar hij was zo teleurgesteld
>met het gebodene dat hij zelf maar een kernel begon te schrijven.
>(We spreken nu over een achttienjarige student informatica).
>
>Toen Linux dankzij de hulp van hackers over de hele wereld een beetje
>onder stoom begon te raken, kwam er een discussie tussen Tanenbaum en
>Linus over de relatieve voor- en nadelen van de microkernel, waar
>Tanenbaum een groot voorstander van was.

Op die manier . Mooi verhaal :-)
Wat neg.insp. betreft; meeste vondsten worden dacht ik gedaan uit
onvrede met de bestaande situatie.
Maar inderdaad zou ik bij de fictieve rondleiding de text dan wel wat
anders maken.

mvrgr
Liset