[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Do Nov 17 10:26:27 CET 2005

Liset wrote:

> Nu maak je me nieuwsgierig.
> Vertel.
> Of bedoel je code-kopieeren versus als-inspiratie-gebruiken ?

Maar dan toch negatieve inspiratie... Linus wilde een Unix op zijn
80386 en bestelde Minix uit Amsterdam. Maar hij was zo teleurgesteld
met het gebodene dat hij zelf maar een kernel begon te schrijven.
(We spreken nu over een achttienjarige student informatica).

Toen Linux dankzij de hulp van hackers over de hele wereld een beetje
onder stoom begon te raken, kwam er een discussie tussen Tanenbaum en
Linus over de relatieve voor- en nadelen van de microkernel, waar
Tanenbaum een groot voorstander van was.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI