[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

Do Nov 17 18:46:29 CET 2005

Aldus schreef joop gerritse op Thu, Nov 17, 2005 at 10:11:39AM +0100:

> Ja, en in hoeverre Minix in werkelijkheid een inspiratiebron voor Linux
> geweest kan zijn, kun je dan twisten... ik denk van wel, en niet zo'n beetje
> ook. Maar ik ken Linus niet persoonlijk, dus ik kan het hem moeilijk
> vragen ;-) Wel heb ik ergens gelezen dat er geen regel code van Minix in
> Linux staat, en dat lijkt me niet onwaarschijnlijk...

In zijn eerste boek schrijft Linus dat hij begonnen is met programmeren
op Minix en niet erg tevreden was omdat Tanenbaum het vooral als een simpel
gereedschap voor zijn colleges zag en uiteindelijk een eigen kernel is
begonnen. En Linux ondersteunt nog steeds het Minix file system.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

	* New: Windows Vista *