[linux] NFS over WiFi

Bram Mertens m8ram op linux.be
Za Nov 19 13:54:23 CET 2005

Hi

Ik overweeg momenteel om een NFS server op te zetten zodat ik vanop m'n
laptop ook aan de bestanden op m'n desktop zou kunnen.

Meestal gebruik ik echter een draadloze verbinding tussen beide PC's en
ik stel me de vraag of een (soms) slechte verbinding tussen beide PC's
problemen kan opleveren.

De NFS HOWTO bevat geen specifieke informatie over WiFi verbindingen en
ook op google is er weining te vinden over NFS + WiFi/wireless.
Misschien omdat er weinig of geen problemen zijn ofwel omdat weinig
mensen een dergelijke steup gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring met NFS over WiFi of meer algemeen NFS over
verbindingen met slechte kwaliteit?

Graag jullie reactie.

Alvast bedankt

Bram