[linux] Re: client voor meerdere nxservers

Rob Hagman linux op hagman.demon.nl
Za Nov 19 13:57:25 CET 2005

Van:  Hans Paijmans
Onderwerp: [linux] client voor meerdere nxservers

> Hoi,
>
> ik wil graag op meerdere machines met freenx servers connecten.
> Een enkele freenx server is geen probleem: dan moet je de
> gegenereerde rsa-key van de server copieeren naar de client.
> Maar als ik een tweede freenx server ergens installeer, en ik
> wil die key ook naar de client copieeren, dan wordt de eerste
> key natuurlijk overschreven.
>
> De howto's en FAQ's zijn erg verwarrend.
>
> Heeft iemand ergens een stap-voor-stap uitleg hoe dat moet?
>
> Paai

Deze had je al gezien ?

 http://mail.kde.org/pipermail/freenx-knx/2004-October/000359.html

Het komt er op neer dat je de keys opslaat met de oorspronkelijke naam +
als extentie de naam van de Freenx server waar de key voor is
en vervolgens de sessies start mbv een bash script

De thread begint met iemand die het zelfde vraagt voor een windows client,
later komt iemand met de oplossing voor Linux. (Het bericht in de link)

Ik gebruik zelf geen freenx servers dus ik heb het script verder niet
getest.

Rob