[linux] Niet af te leveren mail naar spamcop

Ma Nov 21 14:11:43 CET 2005

Post die er bij mij wordt uitgevisd door spamassassin wil ik ook weer
doorsturen naar het e-adres dat ik daarvoor gekregen heb. Helaas krijg
ik die post vaak weer terug.
Mijn manie van handelen: alle spam bewaar ik in een pine-map, en dit is
feitelijk één bestand. Voor het doorsturen naar spamcop gebruik ik één
commando, waarin formail dat ene bestand uiteenrafelt tot even zovele
individuele mailtjes als er spamgevallen binnengekomen zijn.
Deze mailtjes komen echter weer terug, omdat het adres niet gevonden
wordt. Toch heb ik - denk ik - postfix goed geconfigureerd, met in
/etc/postfix/main.cf
relayhost = smtp.xs4all.nl
De post die ik terug krijg heeft bij de foutmeldingen

                        The Postfix program

<submit.oYJ1IuoMwJSQ3Auc op spam.spamcop.net>: Host or domain name not
found. Name  service error for
name=smtp.xs4all.nl type=MX: Host not found, try again

Een vergelijkbare melding heb ik gekregen voor een ander bestaand adres.
Zou dit toch op een configuratiefout wijzen?

bvd
--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl