[linux] Re: DVD vragen

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Ma Nov 21 17:13:05 CET 2005

Johan Wevers wrote:
> video DVD te maken uitgaande van 5 avi files (XviD en DivX). Ik krijg,
> gezien de files, de indruk dat een video DVD softwarematig niks anders
> is dan een grote iso9660 met een bepaald soort files in de directory
> \VIDEO_TS. Klopt dat?

UDF is een term die ik ergens van herinner i.v.m DVD's.
Kan iemand er meer over zeggen?

DVD-A(udio). http://dvd-audio.sourceforge.net/

> Kan ik, uitgaande van die files, er gewoon als gewoon een iso image van
> maken en dat branden?

+/- ja. Lokatie van bepaalde bestanden moet misschien ergens genoteerd
worden (o.a. voor DVD-A) dus is niet 100% waar.

> Verder, kan ik gecopieerde DVD's (waarvan de grootte dus niet aangepast
> hoeft te worden) zelf copieren met dd if=/dev/scd0 of=image.iso en dat
> image naar DVD branden met cdrecord?

Als de DVD niet gecrypt is kan dat.

> Verder, als ik backups wil maken op DVD+RW's, kan ik dan gewoon met
> mkisofs een iso image aanmaken van (maximaal) 4,7GB en dat branden?

Denk 't wel.