[linux] Re: DVD vragen

Henk Wichers henk op wichers.info
Ma Nov 21 21:37:59 CET 2005

Op ma 21-11-2005, om 17:02 schreef Johan Wevers:
> Hallo,
>
> Ik ben bezig uit te zoeken hoe ik DVD's kan maken van m'n avi films, hoe
> dara menu's op te zetten en hoe DVD's te copieren. Het is me gelukt een
> video DVD te maken uitgaande van 5 avi files (XviD en DivX). Ik krijg,
> gezien de files, de indruk dat een video DVD softwarematig niks anders
> is dan een grote iso9660 met een bepaald soort files in de directory
> \VIDEO_TS. Klopt dat? En waar is die (gewoonlijk lege) dir AUDIO_TS voor?
> Kan ik, uitgaande van die files, er gewoon als gewoon een iso image van
> maken en dat branden?

Ik heb dvd's met menu gemaakt met dvdauthor
vervolgens met growisofs

http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=117709

Wel een beetje geknooi, maar je kunt in ieder geval customized menuutjes
maken, dmv gimp. Ik heb wel eens een gui geprobeerd zoals qdvdauthor,
maar dat had ik beter niet kunnen doen.

als je een map op jouw pc hebt gemaakt dmv dvdauthor , kun je
met  xine dvd:/full/path/to/DVD/VIDEO_TS/
het eenvoudig uittesten voordat je het wegschrijft.

Veel geknooi, maar als je eenmaal wat gescript hebt, dan zet je er zo
weer een in elkaar.

let er wel op dat jouw avi files ook het juiste formaat moeten hebben,
anders gaat het flickeren, loopt die vast door een te hoge bitrate etc..

grtn Henk

http://www.transcoding.org/cgi-bin/transcode?Tutorials/Authoring_PC_Media_To_DVD