[linux] van het ene netwerk naar het andere

Gijs Hillenius meetingman op nllgg.nl
Zo Nov 27 14:39:14 CET 2005

Hallo

Waarschijnlijk is de vraag simpel genoeg te beantwoorden, maar ik heb
even een hint of wat nodig. Ik heb een netwerk 10.0.0.0/8 en een
netwerk 172.16.2.0/8. Er is een gateway die met iptables en nat beide
netwerken koppelt aan internet.

Wat is de truuk waarmee je van een machine met bijvoorbeeld ip
172.16.2.4 kan komen op een machine met 10.0.0.4?

Ik wil de (CUPS) printer op 172.16.2.4 beschikbaar maken aan het
10.0.0.0/8 netwerk. En soms wat bestanden overzetten .. dat laatste
doe ik totnogtoe met scp via eerst de gateway en dan naar de volgende
machine.

Grt

Gijs