[linux] Re: RAIDers of the lost disk

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Nov 28 20:17:02 CET 2005

On Mon 28 Nov 2005, D.J. van Enckevort wrote:

> Dat is voor Linux MD devices, dus software raid.

Ja? :-)

> Hieruit maak ik op dat het om een 'hardware' RAID gaat. Het is dan dus

Ah... Ook bij software raid heeft de controller doorgaans maar één
lampje, daarom kwam ik niet op het idee van hardware raid.

3Ware levert wel tools hiervoor. Van anderen heb ik nooit hoeven te
kijken. Overigens lijkt 3ware wel de beste support voor linux te hebben;
echter, een volgende keer zal ik toch maar het zooitje als JBOD
definieren en voor software raid gaan, multitasking access valt mij wat
tegen, terwijl een simpele test als bonnie perfecte cijfers liet zien
(385MB/s throughput, op een RAID-5).  Op het werk hebben we nl. een
backup doos met 24 x 400MB SATA disken, op 2 3ware controllers. Verder
wel een leuke configuratie :)

Paul Slootman