[linux] Backspace in screen werkt niet op een red hat systeem

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Wo Nov 30 16:54:14 CET 2005

Bij een bedrijf werk ik op een red hat systeem. In een gewone console
werkt <Backspace> zoals je zou verwachten. Echter als ik screen
gebruik, werkt dit niet. Dan genereert een <Backspace>:
  0x1B, 0x5B, 0x33, 0x7E.
Het effect is een 'wuff wuff' (een melding voor een niet geoorloofde
bewerking) als de cursor aan het einde van de regel staat. Als de
cursor niet aan het einde van de regel staat is het effect hetzelfde
als <Delete>.
Op mijn SUSE systemen werkt <Backspace> wel normaal.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en wat er aan te doen?