[linux] Re: Backspace in screen werkt niet op een red hat systeem

Alexander Volovics awol op home.nl
Wo Nov 30 17:11:34 CET 2005

On Wed, Nov 30, 2005 at 04:54:14PM +0100, Cecil Westerhof wrote:

> Bij een bedrijf werk ik op een red hat systeem. In een gewone console
> werkt <Backspace> zoals je zou verwachten. Echter als ik screen
> gebruik, werkt dit niet. Dan genereert een <Backspace>:
>   0x1B, 0x5B, 0x33, 0x7E.

'een redhat systeem'?
Bedoel je een 'oudje', i.e. redhat 7/8/9 of een 'redhat enterprise',
of een fedora (FCx, x=1,2,3,4)?

Ik ben vergeten wat er in redhat 7/8/9 gebeurde, mischien dat dit
daar nog niet geregeld was. Maar in fedora (en ik neem aan dus
ook redhat enterprise) werkt dit wél! Geen probleem.

Groet,
Alexander