[linux] Re: libparted-vraag, nu voor libSDL_image

Wo Nov 30 19:27:22 CET 2005

On Wed, 30 Nov 2005, Julien Michielsen wrote:

> Heb de source van het programma maar opgehaald, om de executable zelf te
> breien. Dat zal een oplossing zijn voor dit probleem, maar ik blijf het
> intrigerend vinden dat een i366-executable niet te draaien is op een
> athlon-64.

Ik denk dat je funadamentele problemen hebt met de inrichting van je OS.
Schijnbaar is het halfweg 64 bits en zit het niet goed in elkaar.

Mogelijk omdat van 64 bits packages verwacht wordt dat ze na 32 bits
packages worden geinstalleerd of door andere keuzes die op dit moment niet
compatible zijn met jouw manier van werken.

Uit vroegere ervaringen met Linux op Sparc hardware kan ik beamen dat
mengen van 32 bit en 64 bit software niet even snel klik werk is. Maar de
Sparc had nog wat andere uitdagingen extra maar gelukkig ook weer minder
van de intel specifieke problemen.

Maar ik denk dat je veel te makkelijk denkt over 64 bits vs 32 bits.

Hugo.