[linux] ezmlm, rechten fout ? - deferral - unable to switch to ...

Cor builder op cursus.homelinux.org
Di Okt 4 15:39:20 CEST 2005

Hello allemaal,

Ik probeer een mailing list op te zetten mbv ezmlm mailinglist - Ik heb
de methode op:
maken. Ik gebruik qmail.

Allereerst heb ik een user 'nl' aangemaakt. Mail hierheen gestuurd komt
keurig in de Maildir van deze user aan.

Daarna heb ik ;
ezmlm-make ~/doc ~/.qmail-doc nl-doc mydomain.org
gedaan ...

Dit creeerde de ~nl/doc dir en bijbehorende bestanden en enkele .qmail
bestandenin he homedir van user nl.

Lijkt oke, maar als ik een mail stuur naar nl-doc op mydomain.org zie ik in
mijn mail-log;

- Starting delivery ... to local nl-doc op mydomain.org ...
- deferral: Unable_to_switch_to/home/nl

/home/nl heeft lees / schrijf rechten ingesteld voor user nl ...

Met google al geprobeerd, maar ben er nog niet in geslaagd een antwoord
te vinden over welke rechten hoe te zetten om dit te laten werken.

Sugesties / opmerkingen / adviesen worden zeer gewaardeerd.

Greetz,
Cor