[linux] Re: php parameter passing in url

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Okt 5 10:44:43 CEST 2005

On Tuesday 04 October 2005 22:24, Johan Wevers wrote:

> Omgeving? Zeker teveel in Java of .net geprogrammeerd. En ik mag toch hopen
> dat die scripts ook allemaal in een eigen environment draaien.

Mod_php is al geladen (of mod_python of mod_perl zo je wilt) en omzeilt zo de
traagheid van de cgi-nterface. Pas zodra je je eigen mod_johan maakt zal je
daar van verlost worden als je met C of Delphi wil webprogrammeren.

> Dat zegt meer over de bij webprogrammeurs bekende technieken dan over
> snelheid.
Een van de stelregels van XP is dat je pas moet gaan optimaliseren voor
snelheid als je het nodig hebt, en niet eerder. Waar theoretisch een
gecompileerde (of beter: niet-geinterpreteerde, want php kan ook gecompileerd
worden) taal een snelheidsvoordeel heeft, lever je dat weer in als de
snelheid waarmee je het kan opleveren stukken lager is. En voor php hoef je
nou eenmaal minder te kunnen/doen dan met C of Delphi.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl