[linux] Re: php parameter passing in url

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Okt 5 13:22:17 CEST 2005

Jelle Boomstra wrote:

>Mod_php is al geladen (of mod_python of mod_perl zo je wilt) en omzeilt zo de
>traagheid van de cgi-nterface. Pas zodra je je eigen mod_johan maakt zal je
>daar van verlost worden als je met C of Delphi wil webprogrammeren.

Voor een native win32/linux prog hoef je helemaal geen mod_watdanook te
laden in Apache. Hooguit mod_cgi maar die is toch al geladen en is voor
php of perl ook nodig.

>worden) taal een snelheidsvoordeel heeft, lever je dat weer in als de
>snelheid waarmee je het kan opleveren stukken lager is. En voor php hoef je
>nou eenmaal minder te kunnen/doen dan met C of Delphi.

Dat lijkt zo omdat veel webzaken al in de taal zitten. Ik heb in Delphi een
keer een stel functies moeten schrijven die de parameters ophalen die via
GET of POST doorgegeven zijn, wat cookie afhandeling en dat was het. Wilde
ik zowiezo al eens van de grond af aan schrijven zodat ik in elk geval wist
waar ik mee bezig was. Bij vervolg cgi projecten is dat gewoon copy and
paste. Als ik de code op het net gooi kan iemand anders het zo overnemen.
Maar de dingen die een taal als php al standaard biedt waren in elk geval
niet meer dan een dag werk om zelf te schrijven.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html